Mangler saksbehandler: Steigen kommune er for tiden uten byggesaksbehandler og sliter med å ta unna alle byggesøknader. Foto: Arkiv

Sliter med å ta unna alle søknader – omprioriterer på andre oppgaver

Steigen kommune er for tiden uten byggesaksbehandler og har dermed utfordringer med å håndtere alle byggesøknader som kommer inn.

Det melder Steigen kommune på sin nettside. 

– For å avhjelpe situasjonen omprioriterer vi på andre oppgaver og setter samtidig av konkret telefon/besøkstid for henvendelser som gjelder disse sakene, opplyser kommunen. 

Telefon- og besøkstid for henvendelser angående byggesaker er dermed satt til tirsdager fra klokken 9.00 til 11.00, samt torsdager fra klokken 12.00 til 15.00. Henvendelser gjøres til kommunens sentralbord. 

– Søknader kan som vanlig sendes skriftlig til kommunens postmottak og vil der bli fortløpende registrert i saksbehandlingssystemet vårt. Vi prioriterer ukentlig mellom innkomne saker og prøver å få behandlet de sakene vi ser er av størst betydning og som vi samtidig finner kapasitet til å løse, opplyser kommunen. 

Steigen kommune antar at situasjonen vil vare ut året. 

Debatt
Nord Salten Avis oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.