Lang innsats: Torsdag ble flere ansatte i Hamarøy kommune hedret for 25 års innsats. Ordføreren holdt tale, og takket jubilantene for innsatsen. Fra venstre: Ordførere Britt Kristoffersen, kommunedirektør Odd-Børge Pedersen, Kurt Fossvik, Terje Jensen, Bente Haukås og Merete Kristensen. Foto: Svetlana Gracheva / Hamarøy kommune

Har vært ansatt i Hamarøy kommune i til sammen 150 år

Seks ansatte ble torsdag hedret for å ha jobbet 25 år hver i Hamarøy kommune.


Jubilantene Karl-Bjørn Willumsen, Vigdis Olsen, Terje Jensen, Kurt Fossvik, Bente Haukås og Merete Kristensen, ble feiret under kommunestyrets julelunsj med ordfører Britt Kristoffersen, kommunedirektør Odd-Børge Pedersen og kommunestyrerepresentanter.

Ordføreren holdt tale for jubilantene, og takket dem for den gode innsatsen de i en årrekke har gjort og gjør for kommunen. Det vanket også både blomster og gavekort. 

Hamarøy kommune har beskrevet jubilantene på følgende vis: 

Karl-Bjørn Willumsen startet i Hamarøy kommune i 1996 som vikar som nattevakt/vaktmester i Hamarøy Bo- og aktivitetsanlegg (HABO). Han ble fast tilsatt i 1997. I november 2000 ble han ansatt som miljøarbeider i flyktningetjenesten, og i 2010 ble Karl Bjørn bosettingsansvarlig i flyktningetjenesten, er nå leder for Hamarøy Internasjonale Senter.    

Vigdis Olsen har jobbet i Hamarøy kommune siden 1990, da som hjemmehjelp. I 1994 startet hun å jobbe i tidligere Rørvik barnehage som senere ble Skutvik barnehage. Hun har jobbet i full stilling som assistent, der jobben også har vært delt mellom barnehage og kommunal dagmamma for barn med spesielle behov. Vigdis har jobbet både i Skutvik og sist i Marielund barnehage.  

Terje Jensen startet i hjemmetjenesten som vaktmester i 1997. Siden da har han hatt ulike arbeidsoppgaver innen både helse og omsorg og teknisk etat. Han har blant annet jobbet i ambulerende natt-tjeneste i hjemmetjenesten, på sykehjemmet og som personlig assistent. Nå jobber han med hjelpemidler til alle innbyggere, og har tett samarbeid og dialog med alle helse og omsorgstjenester. Terje har også vært hovedverneombud i to perioder og tillitsvalgt i flere perioder.  

Kurt Fossvik ble ansatt som lærer på Hamarøy sentralskole ved skolestart i 1995, og fikk fast tilsetting i 1997. Han har hatt ulike arbeidsområder og roller opp gjennom årene i oppvekstsektoren; lærer, inspektør og rektor. I perioden 2013-2020 har han vært rådgiver og kommunalleder for oppvekst. Han har vært konstituert rådmann/kommunedirektør to ganger. I den nye kommunen ble han tilsatt som assisterende kommunedirektør fra 2020.

I sin 26 år lange karriere i kommunen har psykiatrisk vernepleier Bente Haukås innehatt og ivaretatt mange ulike oppgaver og et mangfold av utfordringer i takt med endringer i ansvarsområder og organisasjonsstruktur. Hun startet i kommunen i 1996 og jobbet da som vernepleier/sykepleier og etter hvert daglig leder for tilbudet på "Nyhuset" som var “datidens form for omsorgsboliger”. 

Bente var den første i kommunen som ble ansatt i nyopprettet kommunal vernepleierstilling. Hun har blant annet hatt ansvar for oppfølging av funksjonshemmede, vært prosjektansvarlig for tjenesteutvikling og opptrappingsplan psykisk helsevern, og opprettelse og ledelse av dagtilbud/dagsenter innenfor psykisk helse. Hun har vært leder for psykisk helsevern, og har siden 2010 arbeidet som miljøterapeut. 

Merete Kristensen hadde sin første jobb i kommunen som praktikant ved Skutvik barnehage i 1988/89. Hun har vært vikar i ulike stillinger både i Marielund og Mellombygda barnehage og SFO i tidsrommet 1992 til 2005. Fra 2007 jobbet Merete som vikar ved Hamarøy sykehjem, og hun ble ferdig utdannet hjelpepleier i 2008 og fikk fast stilling fra 2011. Hun har også vært verneombud i mange år på sykehjemmet.

Debatt
NordSalten Avis oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.