Jubilantene Karl-Bjørn Willumsen, Vigdis Olsen, Terje Jensen, Kurt Fossvik, Bente Haukås og Merete Kristensen, ble feiret under kommunestyrets julelunsj med ordfører Britt Kristoffersen, kommunedirektør Odd-Børge Pedersen og kommunestyrerepresentanter.
Ordføreren holdt tale for jubilantene, og takket dem for den gode innsatsen de i en årrekke har gjort og gjør for kommunen. Det vanket også både blomster og gavekort. Hamarøy kommune har beskrevet jubilantene på følgende vis: Karl-Bjørn Willumsen startet i Hamarøy kommune i 1996 som vikar som nattevakt/vaktmester i Hamarøy Bo- og aktivitetsanlegg (HABO). Han ble fast tilsatt i 1997. I november 2000 ble han ansatt som miljøarbeider i flyktningetjenesten, og i 2010 ble Karl Bjørn bosettingsansvarlig i flyktningetjenesten, er nå leder for Hamarøy Internasjonale Senter. Vigdis Olsen har jobbet i Hamarøy kommune siden 1990, da som hjemmehjelp. I 1994 startet hun å jobbe i tidligere Rørvik barnehage som senere ble Skutvik barnehage. Hun har jobbet i full stilling som assistent, der jobben også har vært delt mellom barnehage og kommunal dagmamma for barn med spesielle behov. Vigdis har jobbet både i Skutvik og sist i Marielund barnehage. Terje Jensen startet i hjemmetjenesten som vaktmester i 1997. Siden da har han hatt ulike arbeidsoppgaver innen både helse og omsorg og teknisk etat. Han har blant annet jobbet i ambulerende natt-tjeneste i hjemmetjenesten, på sykehjemmet og som personlig assistent. Nå jobber han med hjelpemidler til alle innbyggere, og har tett samarbeid og dialog med alle helse og omsorgstjenester. Terje har også vært hovedverneombud i to perioder og tillitsvalgt i flere perioder. Kurt Fossvik ble ansatt som lærer på Hamarøy sentralskole ved skolestart i 1995, og fikk fast tilsetting i 1997. Han har hatt ulike arbeidsområder og roller opp gjennom årene i oppvekstsektoren; lærer, inspektør og rektor. I perioden 2013-2020 har han vært rådgiver og kommunalleder for oppvekst. Han har vært konstituert rådmann/kommunedirektør to ganger. I den nye kommunen ble han tilsatt som assisterende kommunedirektør fra 2020. I sin 26 år lange karriere i kommunen har psykiatrisk vernepleier Bente Haukås innehatt og ivaretatt mange ulike oppgaver og et mangfold av utfordringer i takt med endringer i ansvarsområder og organisasjonsstruktur. Hun startet i kommunen i 1996 og jobbet da som vernepleier/sykepleier og etter hvert daglig leder for tilbudet på "Nyhuset" som var “datidens form for omsorgsboliger”. Bente var den første i kommunen som ble ansatt i nyopprettet kommunal vernepleierstilling. Hun har blant annet hatt ansvar for oppfølging av funksjonshemmede, vært prosjektansvarlig for tjenesteutvikling og opptrappingsplan psykisk helsevern, og opprettelse og ledelse av dagtilbud/dagsenter innenfor psykisk helse. Hun har vært leder for psykisk helsevern, og har siden 2010 arbeidet som miljøterapeut.