Styrker laget: Nøyaktig ett år før 2024 økte kommunikasjons- og markedsavdelingen fra fem til syv ansatte, og bygde på avdelingen med ny og nyttig kompetanse med Tina Krey Jacobsen og Arina Karbovskaya. Foto: Fredrik Stenbro

Fra Hamsunsenteret til kulturhovedstaden

Fra nyttår startet både Tina Krey Jacobsen og Arina Karbovskaya som markedsrådgivere i Bodø2024.


Karbovskaya kommer fra stillingen som innholdsprodusent og markedsfører ved Hamsunsenteret i Hamarøy, som samarbeider med Bodø2024 om litteraturprosjektet og den nye utstillingen Messy corners. 

Hun er født og oppvokst i Russland, men har bodd i Norge siden 2003. I Norge har hun blant annet jobbet ved Nordland kunst- og filmfagskole i Kabelvåg, som grafiker på desken i Fædrelandsvennen i Krisitansand, og med annonseproduksjon i Schibsted Norge. 

Spennende

– Det føles spennende å bli en del av Bodø2024. Min først jobb i Norge var innen kulturfeltet – på kunst- og filmfagskolen i Kabelvåg. Allerede da fikk jeg treffe en god del norske og utenlandske kunstnere og filmskapere, bli kjent med samtidskunst og filmproduksjoner og, ikke minst, med fremtidens unge kunstnere som fikk gjennomføre sin utdannelse på skolen. Nå er jeg tilbake i kulturfeltet og skal gjøre alt jeg kan for at Bodø2024 blir kjent, tilgjengelig og en del av folkets liv i de neste to årene, sier Karbovskaya i en pressemelding. 

– Jeg er stolt over at jeg blir en del av laget med engasjerte og brennende mennesker for Bodø som kulturhovedstad i 2024. Jeg takker for tilliten og bretter opp ermene for å ta tak i de oppgavene som venter på meg, konstanterer hun.

Stolt

Tina Krey Jacobsen (32) er bodøværing og har tilbrakt flere år i blant annet New York, Trondheim og Tromsø. Hun brenner for å formidle historier og inspirere gjennom tekst og foto, og er stolt av å være fra Bodø og Nordland. Jacobsen har tidligere jobbet med innholdsproduksjon, salg og markedsføring for Norsk Turselskap, og kommer sist fra en stilling som kommunikasjonskonsulent i Signal Bredbånd.

- Helt siden jeg flyttet tilbake til Bodø har jeg hatt et sterkt ønske om å løfte frem alt det fantastiske vi har å by på her i nord. Denne drivkraften tror jeg vil komme godt med i min stilling i Bodø2024, særlig i kombinasjon med min tidligere erfaring innen kommunikasjon og markedsføring, forteller Jacobsen og fortsetter:

- I et større perspektiv håper jeg å kunne bidra til å gjøre Bodø, og resten av Nordland, til et enda mer attraktivt sted å bo og besøke i årene som kommer.

– Godt rigget

Kommunikasjons- og markedssjef Helge Grønmo er fornøyd med å ha to nye ansikter på plass kun ett år før startskuddet for kulturhovedstadsåret.

– Det er helt strålende å ha fått både Tina og Arina på plass. Nå er vi godt rigget til å fortelle Bodø og resten av Nordland om kulturhovedstadsprosjektet. Tina og Arina skal gjøre oss bedre på samtlige plattformer og begge har erfaring både når det gjelder sosiale medier, tekstskriving, foto og grafisk produksjon, forteller Grønmo.

Debatt
NordSalten Avis oppfordrer leserne til saklig debatt!
Tenk over hva man skriver og vis hensyn. Kommentarfeltet overvåkes av våre moderatorer. Grove overtredelser av normal debattskikk kan straffes med utestengelse.